Xero Shoes Partner med Team Novo Nordisk fram till 2024

Barfotainspirerade skor gynnar både idrottare och personal

(Atlanta, GA) 8 augusti 2023 - Världens första professionella cykelteam med enbart diabetiker, Team Novo Nordisk, har ingått partnerskap med Xero Shoes som deras officiella off-bike-skor.

Cyklister bär styva sportspecifika skor när de cyklar, men bekväma skor som möjliggör ett naturligt rörelsemönster i fötter och tår skulle kunna vara till nytta för cyklisterna när de inte cyklar. Till exempel, enligt Dr. Sarah Ridges forskninghar promenader i minimalistiska skor visat sig bygga upp fotstyrkan lika mycket som ett 8-veckors träningsprogram för att stärka fötterna. Xero Shoes' Bredare, fotformade tåboxar och flexibla sulor kan bidra till aktiv återhämtning, oavsett om det gäller cyklisterna efter träning eller tävling, eller för deras supportpersonal som är på fötterna hela dagen.

"Vi är mycket glada över att samarbeta med Xero Shoes", säger Phil Southerland, VD och en av grundarna av Team Novo Nordisk. "Xero Shoes är ett framväxande amerikanskt varumärke och med deras etos och den tanke som går in i hela deras design- och tillverkningsprocess, är det ett perfekt partnerskap för Team Novo Nordisk."

"Vi är glada över att kunna hjälpa Team Novo Nordisk att inte bara prestera bättre på cykeln genom att integrera våra skor i deras liv, utan också att sprida deras inspirerande budskap om motståndskraft och beslutsamhet", säger Xero Shoes VD, Steven Sashen.

Southerland tillägger: "Det är viktigt för oss som team att arbeta tillsammans med partners som delar vårt mål att inte bara inspirera, utbilda och stärka utan också att vara trogna de naturliga aspekterna av prestation och vi känner att Xero Shoes kommer att passa oss utmärkt."

Med ett gemensamt engagemang för att främja hälsa, välbefinnande och idrottsliga prestationer, kommer Xero Shoes och Team Novo Nordisk att omdefiniera det möjliga.

OM XERO SHOES

Xero Shoes grundades 2009 på golvet i ett av gästrummen av grundarna Steven Sashen och Lena Phoenix, man och fru, och erbjöd ett enkelt "DIY-kit för sandaltillverkning". Idag erbjuder företaget ett komplett sortiment av 39 fritids- och funktionsskor, kängor och sandaler. Xero Shoes har kunder i åldrarna 2-92 år i 97 länder som bär sina skor vid alla tillfällen och aktiviteter. Xero Shoes' barfotainspirerade design låter dina fötter fungera på ett naturligt sätt, samtidigt som du får det skydd och den stil du letat efter. Företagets uppdrag: Att erbjuda komforten och fördelarna med skor för natural movement så att människor kan "Live Life Feet First".

OM TEAM NOVO NORDISK

Team Novo Nordisk är ett globalt sportteam bestående av cyklister med diabetes, och världens första professionella cykelteam med diabetiker. 2012 gick Phil Southerland, medgrundare och VD för laget, och det globala hälsovårdsföretaget Novo Nordisk samman för att skapa Team Novo Nordisk, baserat på en gemensam vision att inspirera, utbilda och stärka människor runt om i världen som drabbats av diabetes och främja en hälsosam och aktiv livsstil. För mer information, besök www.teamnovonordisk.com.