Xero Shoes Partners met Team Novo Nordisk tot 2024

Op blote voeten geïnspireerd schoeisel biedt voordelen voor zowel sporters als personeel

(Atlanta, GA) 8 augustus 2023 - s Werelds eerste professionele wielerteam met alleen diabetes, Team Novo Nordisk, is een samenwerking aangegaan met Xero Shoes als hun officiële off-bike schoeisel.

Fietsers dragen stevige sportspecifieke schoenen tijdens het fietsen, maar buiten de fiets zou comfortabel schoeisel dat een natuurlijk bewegingsbereik van de voeten en tenen mogelijk maakt, renners ten goede kunnen komen. Volgens het onderzoek van Dr. Sarah Ridge's onderzoekis aangetoond dat lopen in minimalistische schoenen de voeten net zo sterk maakt als een 8 weken durend trainingsprogramma om de voeten te versterken. Xero ShoesBredere, voetvormige tenenboxen en flexibele zolen zouden kunnen helpen bij actief herstel, of dat nu is voor renners na een dag trainen of racen, of voor hun ondersteunend personeel dat de hele dag op de been is.

"We zijn zeer verheugd om samen te werken met Xero Shoes," zegt CEO en medeoprichter van Team Novo Nordisk, Phil Southerland. "Xero Shoes zijn een opkomend Amerikaans merk en met hun ethos en het denkwerk dat in hun hele ontwerp- en productieproces zit, is het een perfecte samenwerking voor Team Novo Nordisk."

"We vinden het geweldig om Team Novo Nordisk niet alleen te helpen beter te presteren op de fiets door onze schoenen in hun leven te integreren, maar ook om hun inspirerende boodschap van veerkracht en vastberadenheid te verspreiden", zegt Xero Shoes CEO Steven Sashen.

Southerland voegt hieraan toe: "Het is belangrijk voor ons als team om samen te werken met partners die niet alleen ons doel delen om te inspireren, op te voeden en kracht te geven, maar ook om trouw te blijven aan de natuurlijke aspecten van prestaties en we hebben het gevoel dat Xero Shoes uitstekend bij ons past."

Met een gezamenlijke toewijding aan het bevorderen van gezondheid, welzijn en atletische prestaties, Xero Shoes en Team Novo Nordisk streven ernaar om opnieuw te definiëren wat mogelijk is.

OVER XERO SHOES

Xero Shoes werd in 2009 opgericht op de vloer van een hoekje van een logeerkamer door de medeoprichters Steven Sashen en Lena Phoenix, met een eenvoudige "doe-het-zelf-sandalenkit". Vandaag de dag biedt het bedrijf een complete lijn van 39 casual en performance schoenen, laarzen en sandalen. Xero Shoes heeft klanten variërend in leeftijd van 2-92 in 97 landen die hun schoenen voor elke gelegenheid en activiteit dragen. Xero ShoesDe op blote voeten geïnspireerde ontwerpen laten je voeten functioneren zoals de natuur het bedoeld heeft, terwijl ze je de bescherming en stijl geven die je zoekt. De missie van het bedrijf: Het bieden van het comfort en de voordelen van natuurlijk bewegingsschoeisel zodat mensen "Live Life Feet First" kunnen.

OVER TEAM NOVO NORDISK

Team Novo Nordisk is een wereldwijde all-diabetes sportteam van fietsers onder leiding van 's werelds eerste all-diabetes professionele wielerploeg. In 2012 kwamen Phil Southerland, medeoprichter en CEO van het team, en het wereldwijde gezondheidsbedrijf Novo Nordisk samen om Team Novo Nordisk op te richten, gebaseerd op een gedeelde visie om mensen over de hele wereld die lijden aan diabetes te inspireren, voor te lichten en in staat te stellen een gezonde en actieve levensstijl te bevorderen. Ga voor meer informatie naar www.teamnovonordisk.com.

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.