John Wadley, tidigare på Altra, ansluter sig till Xero Shoes som VP för produktutveckling

Broomfield, CO (18 oktober 2022)Xero Shoes, en ledande leverantör av skor för naturlig rörelse, välkomnar John Wadley som VP för produktutveckling. Han kommer till Xero Shoes från VF Corp:s varumärke Altra, där han var chef för produktinnovation och hållbarhet.

Wadley kommer att leda Xero ShoesHan kommer att samarbeta med produktdesign, produktledning och operativa motsvarigheter för att fortsätta förnya varumärkets växande sortiment av barfotainspirerade skor. Han har omfattande kunskap och erfarenhet av konstruktion av skor för prestationslöpning, terränglöpning och vandring, vilket kommer att bygga vidare på Xero Shoes. Han kommer att bygga vidare på varumärkets uppdrag att tillhandahålla livsförändrande skor baserade på "foten först"-design.

"Xero Shoes växer i en imponerande takt, och jag ser fram emot att bidra med nya, innovativa idéer och lösningar för att hitta nya och behålla befintliga kunder som älskar natural movement", säger Wadley. "Varumärket har så mycket potential och jag ser fram emot att använda min expertis inom produktutveckling och innovation för att lyfta deras klassiska och nya skostilar."

Före Xero ShoesWadley spelade en avgörande roll för Altras hypertillväxt under de senaste 10 åren, i roller som Senior Footwear Developer, och under varumärkets nya ägarskap under VF Corp. som Director of Product Development, och senast i sin tidigare nämnda roll som Director of Product.

"Vi är glada över att välkomna John till Xero Shoes där han kommer att vara ett utmärkt tillskott till produktutvecklingsteamet", säger Dennis Driscoll, Chief Product Officer. "Han har en 'can do'-anda och har erfarenhet av att framgångsrikt navigera i den typ av snabb tillväxt som Xero Shoes har upplevt."

Om Xero Shoes

Grundades 2009, Xero Shoes tillverkar bekväma, lätta, funktions- och fritidsskor med "foten först"-design. Företagets mission är att hjälpa människor att uppleva komforten och fördelarna med barfotainspirerade skor som låter dem röra sig naturligt och "Live Life Feet First". Medgrundare och VD, Steven Sashen, startade Xero Shoes efter att ha upptäckt att barfotalöpning löste flera års löpskador, men att det i många situationer inte var optimalt att springa barfota. Xero Shoes Lanserades i december 2009, på EU i november 202. Varumärket har ett komplett sortiment av fritids- och funktionsskor, stövlar och sandaler som kunder i åldrarna 2-92 år i 97 länder bär för nästan alla tänkbara tillfällen och aktiviteter. Sashen, tillsammans med medgrundaren och VD:n Lena Phoenix, medverkade i ABC:s populära reality-business show, Shark Tankdär de tackade nej till ett erbjudande på 400 000 dollar från Kevin "Mr Wonderful" O'Leary.

Kontakt med media:

Alexa Lampasona